Przestępcy rozsyłają e-maile wyglądające jak wiadomości z Profilu Zaufanego. W treści informują, że zalogowano się z nowego urządzenia i podają numer telefonu kontaktowego. Zdezorientowany klient sam dzwoni pod wskazany numer i słyszy, że ktoś skradł jego dane na Profilu Zaufanym oraz że skontaktuje się z nim bank.
W rzeczywistości nie oddzwania bank, lecz oszust podszywający się pod pracownika banku, który nakłania do przelewów. Twierdzi, że ktoś próbował wykonać przelewy i że, aby zabezpieczyć środki, klient musi przelać pieniądze na „konta techniczne”.
Nie daj się zmanipulować - Profil Zaufany i banki nigdy nie proszą o przelewanie pieniędzy na „bezpieczne konta” ani nie dzwonią z takimi żądaniami.
W razie podejrzenia oszustwa przerwij rozmowę i skontaktuj się z bankiem lub policją.
                                                            






Napisz komentarz
Komentarze