Oszuści wciąż próbują wzbogacić się naszym kosztem. W tym celu wysyłają wiadomości e‑mail i podszywając się tym razem pod PGE informują o zwrocie nadpłaconych pieniędzy.
W rzeczywistości celem jest wyłudzenie danych i kradzież naszych pieniędzy.
Na co zwrócić uwagę?
• Otrzymujesz wiadomość z informacją o „nadpłacie” i prośbą o kliknięcie linku lub zalogowanie się na stronę.
• Kliknięty link prowadzi do witryny wyglądającej jak oficjalny serwis eBOK, ale adresem odbiega od oryginału.
• Wiadomość e-mail nie jest wysłana z oficjalnego adresu firmy.
• Wiadomość zawiera błędy językowe, sugestię pilnego działania i zawiera fałszywy link.
Co należy zrobić?
Nie klikaj żadnych linków ani nie loguj się przez otrzymaną wiadomość.
Nie podawaj danych logowania, numeru karty płatniczej ani kodów SMS‑owych otrzymanych w ramach takiej korespondencji.
Zamiast tego wejdź samodzielnie na oficjalną stronę PGE lub skontaktuj się telefonicznie z dostawcą i zweryfikuj sytuację.
Zachowaj czujność i nie daj się oszukać.








Napisz komentarz
Komentarze